Must SEE

Oslo, un oraş greu de uitat

“I haven’t been everywhere, but it’s on my list.” office@simplifytravel.ro

Deşi îmi place să cred că nu am idei preconcepute se pare că m-am înşelat atunci când vine vorba despre Norvegia şi despre norvegieni. Vizitasem câteva ţări din Europa dar nu ajunsesm niciodată în nord. Întâmplarea a făcut să ajung pentru prima dată la început de septembrie când ziua şi noaptea sunt egale iar soarele te însoţeşte permanent. Îţi da o stare de bine, mai ales când stai în port la una dintre terase, când te duci să vezi împrejurimile oraşului pe apă sau eşti pe terasă Operei din Oslo admirând mixul incredibil dintre tradiţional şi modern, dintre conservarea naturii şi expansiunea civilizaţiei.

Oslo este printre puţinele oraşe din lume în care s-a făcut referendum dacă să se taie din fiordul cu acelaşi nume pentru a se construi locuinţe atunci când s-a acutizat criză pieţei imobiliare. Populaţia a refuzat propunerea iar construirea de locuinţe în port s-a făcut prin dezafectarea unui doc.

Mult timp am crezut că cei mai prietenoşi sunt latinii dar se pare că m-am înşelat. În Oslo pot spune că am întâlnit unii dintre cei mai politicoşi, calmi şi relaxaţi oameni.

Am mâncat cel mai bun peste, am văzut unul dintre cele mai cool cluburi de jazz, am văzut cei mai frumoşi şi zâmbitori copii, am văzut ce înseamnă întunericul la ora 16.00 dar şi lumina la ora 23.00.  Apoi am vizităm muzeele vikingilor, am văzut tablourile pictate de Edvard Munch şi-am descoperit pictori scandinavi. Superb! N-am ratat opera controversatului artist Gustav Vigeland că mai apoi să cutreier străzile. Va spun cinstit că m-am simţit mai în siguranţă că acasă, în Bucureşti. Linişte, pace, curăţenie. Atât de bine m-am simţit încât mi-am făcut curaj să cant pentru prima dată într-un club de karaoke 🙂  !

Acum trec la partea romantică: dacă vrei un superb apus de soare mergi la etajul 34 al Sky barului din Hotel Radisson Blu. Iar în grădina de iarnă a Hotelului Bristol jur că au cea mai bună ciocolată caldă de o poţi bea în Oslo. Şi tot din categoria Best of – am mâncat cele mai bune migdale prăjite în Piaţă de Crăciun. Pe scurt, m-am îndrăgostit de un oraş minunat. Aici găseşti mereu ceva de făcut, vei fi uimit, te va surprinde când apuci să-l cunoşti deşi la prima vedere nu pare deloc spectaculos. De fapt, cred că acest oraş este “periculos” tocmai prin faptul că nu-ţi taie răsuflarea de la început. Însă îţi intră uşor, uşor în suflet şi te face să te îndrăgosteşti de el pe măsură ce-l descoperi. O dragoste care rămâne pe viaţă.