Ce ar trebui să știi în cazul în care agenția de turism intră în faliment/insolvență

Simona Neata ✍ Marketing consultant & journalist ⋆ Digital Strategy, Social Media and Branding ⋆ Founder Simplify Media

După luni întregi de muncă obositoare, meriți o vacanță în care să uiți de toate grijile, să te relaxezi, să te bucuri de timp liber. Posibilitatea ca agenția prin care ți-ai achiziționat vacanța să dea faliment sau să intre în insolvență a devenit zilele acestea o realitate dureroasă. Iată mai jos ceea ce ar trebui să știi atunci când te confrunți cu o astfel de situație.

  1. Agenţiile de turism sunt obligate să încheie poliţe de asigurare pentru cazul în care ar intră în faliment şi să ofere informaţii consumatorilor despre această asigurare în cadrul contractului. Asigură-te așadar că ai toate informaţiile în contract, astfel încât să poți lua legătură cu societatea de asigurări, dacă apar probleme;
  1. Societatea de asigurări are obligaţia de a plăti despăgubirea pe baza documentelor menţionate la pct. 10.6, în Ordinul 235/2001 privind asigurarea turiştilor în cazul insolvabilităţii sau falimentului agenţiei de turism în condiţiile prezenţei poliţe de asigurare. Despăgubirea se face în moneda contractului de comercializare a serviciilor turistice. În cazul în care plata de către turist a serviciilor contractate cu agenţia de turism a fost făcută în lei, despăgubirea se actualizează în funcţie de rată inflaţiei.
  1. Ca turist ai obligaţia de a notifica asigurătorul, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în clocklegătură cu solicitarea adresată asiguratului privind rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la dată confirmării de primire prevăzute la pct. 10.2 din ordin. În cazul în care, în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la dată confirmării de primire a documentelor justificative de către asigurat,  nu ai primit sumele solicitate de la asigurat, atunci ai termen de 10 (zece) zile calendaristice de la dată producerii evenimentului asigurat să transmiți asiguratorului, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, cererea de despăgubire însoţită de documentele justificative.
  1. Despăgubirea nu poate depăşi suma achitată de tine în contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice sau sumele necesare repatrierii tale în țară( dacă ai achiziționat o vacanță în afara României). Despăgubirea va fi plătită în termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la dată primirii de către asigurător a documentelor justificative de la turist. În cazul în care după plata despăgubirii asiguratul plăteşte debitul către turist, atunci ca turist ai obligaţia de a restitui asiguratorului despăgubirea primită, în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la dată primirii de la asigurat a sumelor reprezentând debitul.

Iar dacă nu reții cele mai sus menționate nu este nici o panică. Tot ceea ce trebuie să faci la achiziționarea unui pachet de servicii turistice este să îți acorzi timp pentru a citi cu atenție contractual încheiat, asigurându-te că ai în el menționate clauzele de despăgubire și datele companiei de asigurări/ poliței de asigurare.

 

Click to add a comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in

Avertisment de calatorie. Pe lista Spania, UK, Franța, SUA și Portugalia

5 sfaturi utile pentru a câștiga clienti fideli

5 motive sa vizitezi WTM London 2019

Ancona, micul oras mare