Cum să-ți închiriezi online o mașină în UE

Maria Magdalena ⋆ “Traveling – it leaves you speechless, then turns you into a storyteller.” office@simplifytravel.ro

Te-ai decis să închiriezi online o mașină pentru o călătorie de afaceri sau pentru petrecerea vacanței în Europa, dar nu știi cum să procedezi și la ce trebuie să fii atent? Înainte de închirierea mașinii se recomandă să compari ofertele, astfel încât cea aleasă să corespundă nevoilor tale, disponibilităților și bugetului alocat.

De regulă, o mașină se închiriază având în vedere trei considerente: numărul de persoane cu care călătorești și al bagajelor, numărul kilometrilor pe care vrei să îi parcurgi și caracteristicile mașinii, acestea din urmă fiind diferite în funcție de zona pe care vrei să o vizitezi.

Spre exemplu, pentru o zonă montană se recomandă o mașină cu o capacitate mare, iar pentru vizitarea unei zone istorice o mașină de dimensiuni mai mici. Odată făcută alegerea companiei și a mașinii pe care vrei să o închiriezi trebuie să te decizi cum faci rezervarea: online, prin intermediul site-ului companiei sau al platformelor web specializate sau direct de la ghișeul companiei.

Ține minte:

  • verifică, înainte de a face rezervarea, ce au spus alți consumatori despre compania de la care vrei să închiriezi mașina sau despre platforma online;
  • verifică dacă mașina pe care dorești să o închiriezi este cea care corespunde cel mai bine nevoilor tale;
  • nu încerca să te ghidezi doar după preț, condițiile de închiriere sunt cele care ar trebui să îți ofere siguranța unei închirieri fără probleme.

Închirierea mașinii online

Înainte de a proceda la rezervarea efectivă a mașinii citește atent condițiile generale de rezervare și condițiile de închiriere ale companiei de închirieri, pentru a fi sigur că îndeplinești toate cerințele solicitate, cum ar fi de exemplu deții un card de credit și nu unul de debit, ai permis de conducere valabil și cu o anumită vechime, dar și pentru a cunoaște limitările de răspundere ale companiei.

Platformele online trebuie să îți ofere, înainte de a proceda la rezervarea unei mașini, informații despre:

  • condițiile de închiriere ale companiilor de închirieri partenere;
  • categoria, marca, tipul și clasele mașinilor de închiriat;
  • dotările suplimentare ale mașinii;
  • vârsta și permisul de conducere;
  • metodele de plată acceptate;
  • documentele necesare la preluarea mașinii;
  • tariful de închiriere cu toate serviciile incluse și taxele suplimentare;
  • condiții de livrare și returnare ale mașinii;
  • modificarea și anularea rezervării.

Odată cu finalizarea procesului de rezervare vei primi un e-mail de confirmare a rezervării și voucher-ul care trebuie să conțină aceleași informații cu cele furnizate de tine. Deși rezervarea efectuată online este considerată a fi un contract la distanță, acesta este exclus în mod explicit de la dreptul de retragere. Prin urmare, nu vei putea renunța în termen de 14 zile la rezervarea făcută, dacă te răzgândești.keys

Așadar:

  • citește cu atenție condițiile de rezervare și de închiriere ale companiei de închirieri;
  • asigură-te că deții un card de credit valabil și acceptat de către compania de închirieri;
  • asigură-te că suma pe care o deții în cont acoperă prețul închirierii și eventualele garanții;
  • verifică, înainte de efectuarea plății, dacă datele introduse în sistemul de rezervări sunt corecte;
  • verifică dacă voucher-ul emis conține aceleași date cu cele transmise de tine, pentru a nu fi nevoit să suporți costuri suplimentare pentru modificarea acestora;
  • contactează compania dacă nu ai primit voucher-ul de închiriere, pentru a nu risca repetarea procedeului de rezervare și inclusiv plata rezervării de două ori;
  • cere informații despre prețul serviciilor suplimentare (scaun copil, GPS, asigurare suplimentară sau șofer suplimentar, predarea mașinii în afara orelor de program, predarea mașinii în alt loc decât cel convenit, etc.);
  • verifică tipul de asigurare pentru autoturismul închiriat;
  • solicită informații despre tipurile de asigurări incluse în preț și despre riscurile acoperite de acestea; în cele mai multe cazuri, parbrizele, anvelopele, yalele, oglinzile și cheile autoturismului nu sunt acoperite de asigurare;
  • printează și păstrează e-mail-ul de confirmare și voucher-ul pentru a le prezenta companiei de închirieri la preluarea autoturismului.

Pentru situația în care întâmpini problem la fața locului care nu pot fi rezolvate după ce ai luat legătura cu compania de închirieri, iar aceasta se află într-un alt stat membru decât România, poți să contactezi Centrul European al Consumatorilor din România (ECC Romania) prin intermediul telefonului, fax-ului, e-mail-ului sau a formularului de plângere transfrontalieră disponibil pe web site-ul www.eccromania.ro. Toate serviciile oferite de Centrele Europene ale Consumatorilor sunt gratuite.

This post is also available in: Engleză

Click to add a comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in

Avertisment de calatorie. Pe lista Spania, UK, Franța, SUA și Portugalia

5 sfaturi utile pentru a câștiga clienti fideli

5 motive sa vizitezi WTM London 2019

Ancona, micul oras mare